29.maijā Stokholmā notiekošajā Eiropas dzelzceļa infrastruktūras kopienas (CER) Vadības komitejas sēdē, kurā piedalījās tās loceklis, “Latvijas dzelzceļa” prezidents Edvīns Bērziņš, komitejas dalībnieki vienojās par nepieciešamību sarunās ar gaidāmo jaunā Eiropas Parlamenta sastāvu veicināt dzelzceļa konkurētspējas palielināšanos un apstiprināt CER politikas prioritātes 2019.-2024.gadam.
Īpaši tika uzsvērts, ka godīgas konkurences veicināšanai starp autopārvadājumiem un dzelzceļa pārvadājumiem, kā arī pārvadājumiem pa ūdeni nepieciešams ieviest “lietotājs maksā” un “piesārņotājs maksā” principu, veicot izmaiņas ES direktīvā smago kravas transportlīdzekļu aplikšanai ar ceļu lietošanas maksām jeb tā sauktajā Eirovinjetē. Lai turpinātu šī projekta virzīšanu augstākajā līmenī, Vadības komitejas dalībnieki vienojās, ka CER vārdā aicinās Austrijas valdību, kas no jūlija būs ES prezidējošā valsts, izmaiņu ieviešanu direktīvā noteikt kā vienu no prioritātēm prezidentūras laikā. Paredzams, ka kopīgo vēstuli nosūtīs Austrijas kancleram Sebastianam Kurcam, kā arī visu ES dalībvalstu nozares ministriem. Vienlaikus CER kopā ar organizācijas dalībniekiem aktīvi strādā pie tā, lai nodrošinātu pietiekamu finansējumu dzelzceļa nozarei arī nākamajā ES plānošanas periodā pēc 2020.gada. Transporta nozarei potenciāli varētu būt pieejams finansējums no Kohēzijas fonda, Horizon Europe, InvestEU, kā arī Digital Europe Programme, kuras ietvaros varētu notikt darbs pie kiberdrošības un mākslīgā intelekta projektiem.
Savukārt 30.maijā Lisabonā notikušajā apvienotajā Eiropas dzelzceļu savienības (UIC) Eiropas reģiona vadības komitejas sēdē un Eiropas reģionālajā asamblejā tās dalībnieki apstiprināja UIC Eiropas reģiona Vadības komitejas priekšsēdētāja Frančesko dos Reis iezīmētos galvenos darbības virzienus, kas stiprinātu UIC kā globālas tehniskas platformas un spēcīga sarunu partnera lomu standartu un tehnisko risinājumu izstrādē. Lai to nodrošinātu, nepieciešams īstenot koordinētu un vienotu dzelzceļa stratēģiju, veicinot sadarbību un informācijas apmaiņu ar pārējiem reģioniem. UIC šobrīd ir izstrādājis konkrētu darbības programmu, kas sevī ietver darba programmu 2019.gadam, kvalitātes vadības sistēmu (QMS) progresa pārskatu, Eiropas dzelzceļa tehnisko stratēģiju (RTSE – Rail Technical Strategy Europe), Pētniecības un inovāciju darba grupas jauno stratēģiju. Plānots pastiprināt arī UIC lomu standartu izstrādes attīstībā, cenšoties panākt, lai UIC būtu galvenā nozares organizācija sarunās ar Eiropas standartu izstrādes organizācijām.